Amikor Erikkel várandós voltam, és kiderült, hogy el kell kezdenem diétázni, nagyon megijedtem. Azt gondoltam, biztosan éhezni fogok, és beletelt jó pár hétbe, míg belejöttem. Akkor csak papíron vezettem a diétás naplómat. Most, hogy újra várandós vagyok, és újrakezdem a diétát, úgy döntöttem, megpróbálom ezt valami jól kereshetőbb, publikusabb formában megvalósítani, hátha magamnak és másoknak is könnyebben használható naplót sikerül összehoznom.

2012. október 22., hétfő

Sütőtök krémleves

A krémlevesek között a szénhidrát-dúsabbak közé tartozik a sütőtökös, de nagyon finom, így idén ősszel-télen is el fogom készíteni párszor. Ráadásul rém egyszerűen elkészül (kivéve persze a sütőtök darabolást).

Egy jó adag leveshez viszont általában csak egy kisebb sütőtök felét szoktam elhasználni, a maradékot megsütöm sütőben. Viszont idén sajnos a sült sütőtök nem annyira nyerő, mert a fiúk nem szeretik nagyon, nekem meg sütve már túl nagy a szénhidrát-tartalma (40 g minden 100 g finomságban)

Hozzávalók (zárójelben az összes CH tartalom):
375 g sütőtök, kis kockákra vágva (60 g)
170 g krumpli (34 g)
3 dl tej (15 g)
só, fehérbors, esetleg kicsi szerecsendió

Elkészítés:
A sütőtököt és a krumplit egyforma, kis kockákra vágom, megsózom és felteszem főniannyi vízben, amennyi ellepi őket. Amikor már szétmállósra főttek, jól összeturmixolom, felöntöm a tejjel, fehér borssal és esetleg szerecsendióval fűszerezem, aztán újabb rottyanásig még főzöm kicsit (vigyázat, könnyen kifut!).
Pirított kenyérkockával, mandula-szeletekkel vagy baconnel tálalom.

CH tartalom egy adagban: kb. 20-25 g (10 g van 100 g levesben)
Egy húsos második fogás elé kitűnő leveske, de könnyed vacsorának is finom egy fázósabb estén.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése