Amikor Erikkel várandós voltam, és kiderült, hogy el kell kezdenem diétázni, nagyon megijedtem. Azt gondoltam, biztosan éhezni fogok, és beletelt jó pár hétbe, míg belejöttem. Akkor csak papíron vezettem a diétás naplómat. Most, hogy újra várandós vagyok, és újrakezdem a diétát, úgy döntöttem, megpróbálom ezt valami jól kereshetőbb, publikusabb formában megvalósítani, hátha magamnak és másoknak is könnyebben használható naplót sikerül összehoznom.

2012. szeptember 30., vasárnap

Joker kaják - alacsony CH tartalmú ételek

Van úgy, hogy az ember naaaagyon éhes, bármit megenne, de a bármi sajnos nem fér bele a napi szénhidrát-keretbe. Ilyenkor olyan ételeket szoktam készíteni, amiket magamban "joker kajáknak" hívok, mert alig van bennük szénhidrát, így nagy mennyiségben is lecsúszhat - ha jól esik. Ezeknek a receptjét nem írom le részletesen, mert hagyományos ételekről van szó, de azért azt összeszedem ide, hogy melyikek kb. mekkora a szénhidrát-tartalma (zárójelben feltüntetve, 100 grammra vetítve).

Levesek:
  • Hagymaleves (3-3,5 g) - pirított kenyérkockákkal és/ vagy sajttal isteni.
  • Zöldség leves vegyes fagyasztott zöldségből (3,5 - 4 g) - van, hogy készítek csipetkét is bele
  • Tojásleves (1-1,5 g) - no comment :)
  • Brokkoli krémleves (én csak brokkoliból és tejszínből készítem, így 2-3 g) - szintén pirított kenyérkockával és sajttal szoktam enni, de lehet pirított mandulaszeleteket is tenni a tetejére
  • Tárkonyos csirkeragu leves (~2 g) - ez amellett, hogy alig van benne szénhidrát, nagyon laktató is a husi miatt
  • Karfiol leves (2-3 g)
Főételek:
  •  Carbonara szósz (2,4 g) - sok tésztát lehet enni hozzá, vagy levest ehetsz a tészta előtt, esetleg desszertet utána.
  • Bolognai spagetti szósz (3-4 g)
  • Újhagymás-tejszínes csirke (2-3 g) - bulgurral vagy tésztával szoktam enni, és van, hogy csirke helyett halból készítem
  • Pörköltek (1-2 g) - én általában csirkemell filéből készítem, de pl. afrikai harcsából is isteni. Nekem legjobban a túrós csusza csúszik mellé. :)
  • Főzelékek (6-8 g) - spenótból, tökből, cukkiniből, esetleg zöldbabból. Feltétnek leggyakrabban fasírozottat, sült virslit, tükörtojást, esetleg bundás kenyeret készítek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése