Amikor Erikkel várandós voltam, és kiderült, hogy el kell kezdenem diétázni, nagyon megijedtem. Azt gondoltam, biztosan éhezni fogok, és beletelt jó pár hétbe, míg belejöttem. Akkor csak papíron vezettem a diétás naplómat. Most, hogy újra várandós vagyok, és újrakezdem a diétát, úgy döntöttem, megpróbálom ezt valami jól kereshetőbb, publikusabb formában megvalósítani, hátha magamnak és másoknak is könnyebben használható naplót sikerül összehoznom.

2012. augusztus 9., csütörtök

"Bulgrotto"

Tegnap olyat sikerült főznöm, ami az egész családnak elnyerte a tetszését. Eriknek kétszer is kellett szednem belőle! Mivel sima fehér rizst nem ehetek - nemsokára írok majd a használható/ kerülendő alapanyagokról is - ezt bulgurral szoktam helyettesíteni. Ugyan sokkal drágább, mint a rizs, de a barna rizsnél ezerszer finomabb és gyorsabban meg is fő. Az ebből főzött rizottó nem lesz olyan krémes, mint a sima rizsből készült, de - mint azt a teszt is bebizonyította - nagyon finom egytálételt lehet rittyenteni belőle, villámgyorsan.

Hozzávalók 4 személyre (zárójelben az összes CH tartalom):
100 g bacon (0 g)
4-5 kis szál / 85 g újhagyma (7 g)
1 db nagyobb /300 g saláta-cukkini (15 g)
200 g bulgur (140 g)
1 húsleveskocka (~1 g)
100 g kukorica (24 g)
40 g parmezán sajt (~1 g)

Elkészítés:
A bacont gyorsan megpirítottam, aztán rádobtam a karikákra vágott hagymát, amit megfonnyasztottam rajta. Erre jött a cukkini, ezt is megpároltam kicsit, majd a bulgur. Felöntöttem az egészet 2-szer annyi vízzel, mint a bulgur, beledobtam a húsleveskockát, és kis lángon addig főztem, míg a bulgur majdnem felszívta az összes vizet. Ezután belekevertem még a kukoricát, majd amikor az összes lé eltűnt, elzártam a gázt. 5 percig fedő alatt pihentettem, végül a sajtot is hozzákevertem.

CH tartalom egy adagban: ~50 g CH/ 300 g
Nekem az egész mennyiség kb. 1100 g lett, ami 16-17 g-os CH tartalmat jelent 100 grammonként. Ebédre egy 300 g-os adag bőven elég, ez kb. pont 50 g CH. Ha kívánod, egy ubisali még elfér mellette, annak a CH tartalma úgyis alig szívódik fel, egyesek szerint számolni sem kell (erről bővebben még az alapanyagokról szóló bejegyzésemben írok).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése