Amikor Erikkel várandós voltam, és kiderült, hogy el kell kezdenem diétázni, nagyon megijedtem. Azt gondoltam, biztosan éhezni fogok, és beletelt jó pár hétbe, míg belejöttem. Akkor csak papíron vezettem a diétás naplómat. Most, hogy újra várandós vagyok, és újrakezdem a diétát, úgy döntöttem, megpróbálom ezt valami jól kereshetőbb, publikusabb formában megvalósítani, hátha magamnak és másoknak is könnyebben használható naplót sikerül összehoznom.

2012. augusztus 20., hétfő

Rakott padlizsán és spagetti

Múlt héten valami jó kis nyári, zöldséges-húsos kajára vágytam, úgyhogy egy, a neten talált rakott padlizsán receptet készítettem el. Fincsi volt és kenyérrel fogyasztva laktató is. :) Elég macerás elkészíteni, de úgy tűnik, Erik egyre jobban eljátszik egyedül is, így több időm jut mostanában a főzőcskézésre.

Hozzávalók 4 személyre (zárójelben az összes CH tartalom):
3 db közepes / 830 g padlizsán (41,5 g)
2 nagy fej / 200 g vöröshagyma (16 g)
3 gerezd / 20 g fokhagyma (1,6 g)
2-3 db / 110 g paprika (3,3 g)
400 g darált hús (én sertésből készítettem) (0 g)
1 kis konzerv / 70 g sűrített paradicsom (14 g)
4 db / 490 g paradicsom (19,6 g)
sok olaj és konyhai papírtörlő vagy szalvéta, só, bors, bazsalikom, oregano, kis citromlé

Elkészítés:
A padlizsán két végét levágtam, az egészet meghámoztam és 1-1,5 cm vastag karikákra vágtam, majd sós-citromos vízbe áztattam. Amíg ez ázott, elkészítettem a husis szószt. A hagymát megpirítottam, aztán rádobtam a fokhagymát és a paprikát is. Amikor megfonnyadt a paprika is, beledobtam a húst is, megpirítottam. Ezt követte 2 hámozott paradicsom kockákra vágva, a sűrített paradicsom, 1 pohár víz és a fűszerek. Hagytam kicsit rotyogni, miközben a padlizsánkarikákat kivettem a vízből és konyharuhával leitattam róluk a nedvességet. A szósz alatt elzártam a gázt és jött a padlizsán-sütés. Forró olajban, fordítás után sózva puhára sütöttem mindet. Sütés után az olajat alaposan leitattam róluk. A puhára sütés és az olaj leitatása nagyon fontos: ha nem elég krémes a padlizsán vagy tiszta olaj az egész kaja, az sokat ront az élvezhetőségen.
Az elkészült padlizsánok egyik felével egy közepes méretű hőálló tál alját béleltem ki, aztán beleöntöttem a szószt, és befedtem a padlizsán másik felével. A tetejét a maradék 2 paradicsomból vágott karikákkal borítottam, díszítettem. Az egészet 190 fokon kb. fél óra alatt sütöttem össze.

Sajnos a fiúknak nem nagyon tetszett az állaga - ezen a téren Imi majdnem olyan érzékeny, mintegy kétéves :) -, ezért másnap fogtam a botmixert és összeturmixoltam az egészet. Nagyszerű spagettiszósz lett belőle. :)

CH tartalom egy adagban: ~19 g / 300 g-ban, úgyhogy ebédre muszáj mellé enni valamit, mondjuk kenyeret, vagy ha szószként eszed, tésztát.
Az egész mennyiség nekem 1830 g lett, ez 6,3 g-os szénhidrát-tartalmat jelent 100 g kajában.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése