Amikor Erikkel várandós voltam, és kiderült, hogy el kell kezdenem diétázni, nagyon megijedtem. Azt gondoltam, biztosan éhezni fogok, és beletelt jó pár hétbe, míg belejöttem. Akkor csak papíron vezettem a diétás naplómat. Most, hogy újra várandós vagyok, és újrakezdem a diétát, úgy döntöttem, megpróbálom ezt valami jól kereshetőbb, publikusabb formában megvalósítani, hátha magamnak és másoknak is könnyebben használható naplót sikerül összehoznom.

2012. augusztus 30., csütörtök

Sárgarépás-póréhagymás quiche

Ezt a receptet még azelőtt próbáltam ki, hogy Erik beköltözött a pocakomba. Már akkor is nagyon ízlett, de a diétás étrendbe is könnyen beilleszthető, csak a finomlisztet kell teljes kiőrlésű és/vagy rozslisztre cserélni. Én most így készítettem el:

Hozzávalók 4 személyre (zárójelben az összes CH tartalom):
töltelékhez
1,5 szál/ 300 g póréhagyma (24 g)
2 nagyobb/ 220 g sárgarépa (17,6 g)
6 dkg olaj (vagy zsír vagy margarin) (0 g)
150 g sajt (3 g)
1 evőkanál/ 10 g teljes kiőrlésű rozsliszt (6,6 g)
200 g tejföl (8 g)
1 tojás és egy tojás fehérje (0 g)
só, bors, szerecsendió

tésztához
200 g teljes kiőrlésű rozsliszt (133,3 g)
100 g vaj (0 g)
1 tojás sárgája (0 g)


Elkészítés:
A pórét szeletekre vágtam, a répát és a sajtot nagy lyukú reszelőn lereszeltem. Olajon puhára pároltam először a pórét, aztán rádobtam a sárgarépát is, azt is megpuhítottam. Fűszereztem és félretettem, hogy kihűljön, ezalatt készítettem el a tésztát.
A tésztához a lisztet a vajjal elmorzsoltam, hozzáadtam a sót és a tojás sárgáját és jól összegyúrtam. Az egészet belenyomkodtam egy kerek, 24 cm átmérőjű tűzálló tálba, és "vakon", azaz töltelék nélkül sütöttem 180-190 fokon 10 percig. Ezalatt a pórés-répás cuccba belekevertem a lisztet, a tejfölt, a tojást és a sajtot. Az egészet beleöntöttem a tésztával kibélelt tálba, lelapítottam, és visszadugtam 190-200 fokra a sütőbe egészen addig, míg meg nem pirult a teteje.

CH tartalom egy adagban: ~ 50 g, ha meg bírod enni az egész adag negyedét. :)
Én ettem előtte egy kis brokkoli-krémlevest is, mert abban kb. 1 g szénhidrát van 100 grammonként, így ezzel a quiche-sel együtt fincsi, laktató ebédem volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése