Amikor Erikkel várandós voltam, és kiderült, hogy el kell kezdenem diétázni, nagyon megijedtem. Azt gondoltam, biztosan éhezni fogok, és beletelt jó pár hétbe, míg belejöttem. Akkor csak papíron vezettem a diétás naplómat. Most, hogy újra várandós vagyok, és újrakezdem a diétát, úgy döntöttem, megpróbálom ezt valami jól kereshetőbb, publikusabb formában megvalósítani, hátha magamnak és másoknak is könnyebben használható naplót sikerül összehoznom.

2012. augusztus 7., kedd

Zabpelyhes keksz

Mivel mással kezdhetnék egy diétás naplót, mint egy keksz recepttel. Nekem nagyon hiányoznak az édességek - főleg a csoki - ezért gyakran próbálok finomságokat készíteni a nagyobb étkezések kiegészítéséhez, vagy uzsonnára. Ez a keksz Anyunak nagyon ízlett, Apu viszont azt kérdezte: "Hogy bírod megenni? Olyan, mint a fűrészpor!" Nekem legjobban tejeskávé mellé ízlett. :)

Hozzávalók (zárójelben az összes CH tartalom):
15 dkg vaj (0 g)
40 g xilit, vagy más cukor-helyettesítő (40 g)
1 teáskanál morzsolt, szárított stevia levél (0 g)
1 tojás (0 g)
1/2 teáskanál fahéj (0 g)
1/2 teáskanálszódabikarbóna (0 g)
15 dkg zabpehely (86 g)
10 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt (66 g)
50 g diétás étcsoki (22 g)

Elkészítés:
A steviát kb. 1/2 dl vízzel leforráztam, amikor jól kiázott, leszűrtem. A vajat a xilittel habosra kevertem, hozzákevertem a tojást. A zabpelyhet, lisztet, szódabikarbónát és fahéjat összekevertem, beleraktam a kis darabokra tört csokit (ezt érdemes elég kicsi darabokra törni, hogy a CH tartalma egyenletesen oszoljon el a kekszek között). Ezt hozzákevertem a vajas kutyulékhoz, majd hozzáadtam a stevia levét is.
Diónál kicsit kisebb gombócokat gyúrtam belőle, amiket a sütőpapírral kibélelt tepsiben egy vizes kanállal nyomkodtam laposra (kb. 35-40 keksz lesz így belőle). A sütőben 190 fokon, kb. 13-15 perc alatt sültek barnára. A végeredmény törékenyebb, mint egy normál keksz, de ha nem kell szállítani, jól egyben marad. :)

CH tartalom egy adagban: ~ 5 g CH / db
Uzsonnára vagy utóvacsorára 1 dl tejjel, tejeskávéval 2-3 darabot lehet enni belőle. Egyébként egy "lightosabb" ebéd vagy vacsora fincsi befejezése lehet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése