Amikor Erikkel várandós voltam, és kiderült, hogy el kell kezdenem diétázni, nagyon megijedtem. Azt gondoltam, biztosan éhezni fogok, és beletelt jó pár hétbe, míg belejöttem. Akkor csak papíron vezettem a diétás naplómat. Most, hogy újra várandós vagyok, és újrakezdem a diétát, úgy döntöttem, megpróbálom ezt valami jól kereshetőbb, publikusabb formában megvalósítani, hátha magamnak és másoknak is könnyebben használható naplót sikerül összehoznom.

2012. szeptember 11., kedd

Körtés crumble

A crumble fogalmával először Londonban találkoztam, amikor egy irodaház étkezdéjében dolgoztam reggelitől ebédig. Ebédhez desszertként gyakran adtak itt almás crumble-t, ami egy igazán egyszerű süti. Londonban vaníliaszószt is adtak hozzá, de ez szerintem csak rontja az összhatást, sokkal jobb, ha csak a gyümölcs és a morzsa ízének-állagának összhatását élvezzük. Most Moes "fedőnevű" barátnőm szilvás crumble receptje és a Révfülöpről hozott vödörnyi körte adta az ötletet az elkészítéséhez. Nézzük, hogyan is diétásítottam ezt a finomságot.

Hozzávalók (zárójelben az összes CH tartalom):
550 g hámozott, cikkekre darabolt körte (66 g)
2 kiskanál szárított stevialevél (0 g)
fahéj ízlés szerint
175 g teljes kiőrlésű búzaliszt (117 g)
100 g vaj (0 g)
4 evőkanál/ 33 g zabpehely (19 g)
3 evőkanál/ 45 g xilit (45 g)

Elkészítés:
A sütőt bekapcsoltam melegedni, 180 fokra állítottam be. Eszter a pitesütő forma vajas kikenésével kezdte, én ezt elfelejtettem. Cukrot sem szórtam a körte alá, csak beletettem egyből a piteformába, majd nyakon öntöttem a kb. fél deci vízzel leforrázott, ázni hagyott stevia levével. Megszórtam fahéjjal, aztán bedobtam a sütőbe, és 10-15 percig sütöttem. A sütés ideje egyébként nagyrészt attól függ, mennyire puha alapból a gyümölcs, amiből a crumble készül. Az én körtém elég kemény volt, ezért hagytam ennyi ideig a sütőben.
Amíg a körte kicsit sült, elkészítettem a crumble-t. A késes aprítóba kimértem a lisztet, a zabpelyhet és a xilitet, kicsit összekevertem őket, aztán belekockáztam a vajat is. Ezzel együtt is megpörgettem kicsit a lisztes keveréket, és már kész is volt a crumble, avagy a morzsa. Ezt egyenletesen ráterítettem a körte tetejére és kb 25 percre visszatettem a sütőbe. 25 perc múlva pedig kész is volt a finomság.


CH tartalom egy adagban: 100 g ebből a finomságból kb. 27 g CH-t tartalmaz.
Én ezt vacsira ettem egy jó adag baconos-sajtos-paradicsomos-joghurtos saláta után. Sőt, ma este még az utóvacsim is ebből volt. Szerencsére a teljes kiőrlésű liszt miatt azért eléggé kiadós. A CH tartalom csökkentésére is vannak egyébként ötleteim, így idén télen még párszor eszik a család almás vagy körtés crumble-t. Pl. ha körte helyett almából csinálom, összességében kb. 30 g CH takarítható meg. De a liszt egy részét lehetne aprított dióval vagy mandulával is helyettesíteni, vagy xilit helyett legalább részben eritritolt tenni bele.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése