Amikor Erikkel várandós voltam, és kiderült, hogy el kell kezdenem diétázni, nagyon megijedtem. Azt gondoltam, biztosan éhezni fogok, és beletelt jó pár hétbe, míg belejöttem. Akkor csak papíron vezettem a diétás naplómat. Most, hogy újra várandós vagyok, és újrakezdem a diétát, úgy döntöttem, megpróbálom ezt valami jól kereshetőbb, publikusabb formában megvalósítani, hátha magamnak és másoknak is könnyebben használható naplót sikerül összehoznom.

2012. szeptember 23., vasárnap

Zöldséges-túrós rétes

A réteseket azért szeretem, mert könnyen és gyorsan elkészíthetők. Van, amikor valamilyen édes verzióval próbálkozom, de ez a zöldséges változat is nagyon finom lett. Én általában fagyasztott zöldségből készítem de lehet próbálkozni a frissel is. Elvileg lehet kapni teljes kiőrlésű lisztből készült réteslapot, de én most nem találtam a boltban, így sima réteslappal készítettem el.

Hozzávalók (zárójelben az összes CH tartalom):
1 nagy fej/ 110 g hagyma (8,8 g)
300 g fagyasztott zöldség-keverék (14,4 g - mindig nézd meg az adott zöldségkeveréken a szénhidrát-tartalmat, az alapján számolj!)
250 g túró (10 g)
150 g tejföl (6 g)
1 db tojás (0 g)
2*36 140 g réteslap (98 g)
só, bors, fokhagyma - fűszerek ízlés szerint

Elkészítés:
A hagymát megpirítottam, rádobtam a fagyasztott zöldséget, fűszereztem és puhára pároltam. Hagytam kicsit hűlni, aztán beletettem a túrót, a tejfölt és a tojást. A réteslapokat a csomagoláson olvasható utasításoknak megfelelően kiterítettem, megtöltöttem és felgöngyöltem, majd szép pirosra sütöttem. 2 rúd rétes lett belőle.

CH tartalom egy adagban: egy-egy rúd rétest 6 szeletre vágtam, így szeletenként 11,4 g lett a CH tartalom
Ebédre egy fél rúd rétest megettem, egyik nap levest ettem előtte, másik nap desszertet utána, hogy meglegyen az ebédhez szükséges szénhidrát-mennyiség. De lehet ebédre vagy tízóraira, uzsonnára is fogyasztani belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése