Amikor Erikkel várandós voltam, és kiderült, hogy el kell kezdenem diétázni, nagyon megijedtem. Azt gondoltam, biztosan éhezni fogok, és beletelt jó pár hétbe, míg belejöttem. Akkor csak papíron vezettem a diétás naplómat. Most, hogy újra várandós vagyok, és újrakezdem a diétát, úgy döntöttem, megpróbálom ezt valami jól kereshetőbb, publikusabb formában megvalósítani, hátha magamnak és másoknak is könnyebben használható naplót sikerül összehoznom.

2012. szeptember 23., vasárnap

Zabkása alias porridge

A zabkását is Londonból hoztam magammal, és nem csak én eszem szívesen, de kisfiam is szereti tízórainak vagy uzsonnának. Mindenesetre egészségesebb, mint a tejbegríz és legalább annyira finom is. Ráadásul elég változatosan el lehet készíteni. Lehet a tetejére fahéjas vagy kakaós "cukrot" (= xilitet) szórni, vagy almával, banánnal (ez utóbbival szigorúan csak a kisdednek) egyéb gyümölcsökkel édesíteni, vagy magokat (diót, mandulát, mogyorót) szórni bele vagy a tetejére. De volt már, hogy kávét öntöttem bele, így tejeskávés zabkása lett belőle. Ide most az alapreceptet írom le, fahéjjal szórt változatban.
Én általában a 4 cl-es jägeres rövides poharunkat használom a hozzávalók adagolásához, így a leírásban is ezek a méretek szerepelnek.

Hozzávalók (zárójelben az összes CH tartalom):
4 cl/ ~18 g zabpehely (12 g)
1,2 dl tej (5,1 g)
8 g xilit (8 g)
fahéj

Elkészítés:
A zabpelyhet, a tejet és 1 kiskanál (kb. 5 g) xilitet egy edénybe tettem, majd folyamatos keverés közben sűrűre főztem. Kistányérba öntöttem, és megszórtam a maradék xilit és egy késhegynyi fahéj keverékével. Amíg kihűl, még sokat sűrűsödik, ezért megvártam, míg egész langyos lett, csak akkor ettem meg. Fontos, hogy az edényt, amiben főzöd, egyből áztasd be, mert ha rászárad a kása maradéka, nagyon nehéz elmosogatni.

CH tartalom egy adagban: 25 g, ha így készíted el
Ha uzsonnára készítem, általában kevesebb tejet rakok bele, és reszelt almával édesítem, így könnyebb beleférni a 20 g-os uzsonna-keretbe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése